1279283751_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kirjoitinkin viimeksi siitä kaavailemastani väliseinän siirrosta; no, eilen ryhdyin tuumasta toimeen. Kyseisen seinän takia piti irrottaa myös ylemmän kerroksen seinä, joka oli tietysti mukavasti vinon katon alla niin, että sen yhden ainoan ruuvin irti ruuvaamisessa kesti melkoisen kauan. Oikeastaan sain itse irti vain tuon kuvassa olevan ruuvin, loput irrotti isäni  -  sen hankalan ruuvin koska en osannut itse, ja ne loput varmaan säälistä. :D

Talo remontin vallassa. Viehättävää, eikös:

In the last post I told you that I was planning to move a wall in Villa Vaahtera. Well, yesterday I put that into practice. Because of that wall, I also had to take off a wall from second floor, which of course was nicely located under the slanting roof, so that detaching that one screw took quite a while. Well, actually I only managed to detach the screw you can see in the picture, and my Dad detached the others - the difficult one because I couldn't do it, and the others probably just because he felt pity for me. :D

Renovation in progress. Beautiful, isn't it?

1279283795_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mikä hävityksen kauhistus. Koska nuo kaksi seinää ovat nyt kätevästi irti, niin aion saman tien tapetoida kaiken tapetoimattoman ja laittaa lattiat. Siksi kävin tänään Biltemassa hakemassa niitä kuuluisia sytyketikkuja ja toivon mukaan pääsen viikonloppuna ostamaan tapetteja. :)

What a mess. As those two walls are loose now, I'm going to wallpaper everything I haven't wallpapered yet and make the flooring. That's why I visited Biltema today to get those famous kindling sticks. Hopefully I'll have a chance to buy wallpaper in the weekend. :)

- - - - -

Remonttitouhujen lisäksi sain eilen aikaan myös kauan haaveilemani sermin lastenhuoneeseen. Huone on niin iso, että halusin jakaa sitä jotenkin. Nyt Mimosalla ja Artturilla on omat puolensa huoneesta.

In addition to the renovation I also made the screen for the nursery that I've been dreaming of for a long time. The room's so big that I wanted to divide it somehow. Now Mimosa and Artturi have their own sides of the room.

1279283610_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kokosin sermin kankaasta ja takkatikuista. Saranoina on nauhaa.

I made the screen of fabric, ribbon and long matches.

1279283681_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Nyt lähden uimaan. :)

Now I'm off for a swim. :)